ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЛОК ДОСВІДУ


ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ГУРТКІВЦІВ ЧЕРЕЗ УЧАСТЬ ЇХ У ТВОРЧИХ КОНКУРСАХ РІЗНОГО РІВНЯ

«Юні таланти є,  з ними лише треба
талановито працювати».
Початок 21 століття позначений напруженим пошуком нового світорозуміння та перспектив розвитку компетентної особистості, спроможної створити свій життєвий проект, відповідально ставитися до  свого життя. Про це наголошено в Концепції 12-річної загальноосвітньої школи.
Сучасний випускник повинен осмислено діяти в ситуації життєвого вибору, грамотно ставити мету і досягати її, діяти продуктивно в освітній, професійній та життєвій сферах.
Якщо розглядати позашкільну освіту людини в сучасному контексті її соціалізації в суспільстві, а не тільки в контексті засвоєння суми знань накопичених людством, то компетентність стає ведучим змістом освіти, його основним результатом, затребуваним за межами навчального закладу в житті кожної людини.
 Завдання позашкільного закладу полягає в тому, щоб допомогти кожній молодій людині усвідомити сенс свого життя, визначити його орієнтири.
Компетентнісний підхід являється посиленням прикладного, практичного характеру всієї позашкільної освіти. Цей напрямок виник з простих питань про те, якими результатами позашкільної освіти вихованець може скористатися після закінчення навчання. Особливо це стосується як теоретичних знань, так і практичних навичок, які повинні перестати бути «забутим багажем» вихованця, і стати практичним засобом пояснення подій і вирішення практичних ситуацій і проблем.
Ті знання, уміння, навики, які були необхідні молодій людині кілька десятків років тому, не завжди дозволяють їй адаптуватись до сьогодення. Зараз потрібні не просто знання, а прагнення до нових знань, усвідомлення  необхідності безперервного  самовдосконалення, необхідна не просто   виконавська дисципліна, а вміння співпрацювати з іншими особами, толерантність стосовно міркувань і думок інших людей.
Основною цінністю стає  не засвоєння суми знань, а засвоєння гуртківцями таких умінь, які дозволили б їм визначити свою мету, приймати рішення і продуктивно діяти в різних життєвих обставинах.
Використання компетентної моделі в позашкільній освіті припускає принципові зміни в організації навчального процесу, в управлінні ним, в діяльності педагогів і керівників гуртків, в способах оцінювання освітніх результатів вихованців. Адже вихованець повинен бути порядною людиною, гідним громадянином, який житиме і працюватиме на користь суспільству, родині, собі.
Актуальність дослідження обраної теми зумовлена тим, що постала необхідність відслідити і порівняти результативність участі гуртківців ЦДЮТ у конкурсах різних рівнів за останні три роки з метою виявлення сформованості базових компетентностей. За основу ми взяли чотири напрямки:
-                     гуртки художньо-естетичного напрямку;
-                     гуртки декоративно-ужиткового напрямку;
-                     гуртки соціально-гуманітарного напрямку;
     -           гуртки науково-технічного напрямку, вихованці яких найчастіше приймають участь у конкурсах.

Немає коментарів:

Дописати коментар