ВИСНОВКИ

Висновки



Сьогодні, коли стрімкими темпами  розвивається науково-технічний прогрес, і різного роду інновації стають частиною життя, системний супровід становлення особистості є дуже великим аспектом в навчально-виховному процесі позашкільного навчального закладу.
Заняття в Центрі творчості дають унікальну можливість гармонійно виховувати  всі різновиди  ціннісних ставлень особистості. У формуванні ціннісних ставлень педагог враховує вікові особливості дітей. Педагогічний супровід освітнього процесу в закладі позашкільної освіти полягає у сприянні ефективній реалізації вікових та індивідуальних можливостей вихованців для гармонійного особистісного розвитку, тобто у створенні умов для досягнення всіх навчально-виховних цілей і завдань.
Для вихованців дошкільного віку – це заняття розвивального характеру.
Дошкільний вік є дуже важливим періодом розвитку особистості дитини, тому важливо сприяти своєчасному й ефективному розвитку найважливіших процесів, від яких залежить становлення творчої активності дитини, покращення її соціальної адаптації, сприяти формуванню емоційної зрілості.
Для дітей молодшого шкільного віку програми художньо-естетичного напрямку сприяють адаптації вихованців до відмінного від школи середовища, формують навички спілкування з однолітками в групі, розвивають пам’ять, увагу, уяву. Саме в початкових класах розвивається потреба в творчості. Змістовне наповнення навчальних програм даного напрямку сприяє формуванню соціальних і етичних норм поведінки, розвиває мотиваційно-особистісну сферу, продуктивність творчої діяльності.
Підлітковий вік є особливим періодом у розвитку соціальної компетентності, бо в цей час людина набуває сталих форм поведінки.
Але існують фактори, що ускладнюють процес розвитку соціальної компетентності підлітків: брак досвіду в різних видах практичної діяльності, небагатий соціальний досвід. Відповідні розділи навчальних програм гуртків цього напрямку містять розділи для розвитку компетентнісної сфери підлітків.
Потреби старшокласників і молоді в практичному пізнанні себе та оточення, знанні правил спілкування, ефективній підготовці до вибору напряму професійної освіти та професійної діяльності, тобто формуванні соціальних компетентностей і набутті навиків життя в соціумі. Запити й інтереси гуртківців даної вікової категорії дуже широкі, тому педагоги обирають різноманітні форми та сучасні методи і наповнюють їх змістовним і практичним змістом.
Цікава форма організації занять для всіх вікових категорій- аналіз творів видатних художників, постановок відомих хореографів, театральних діячів, кращих виробів майстрів побутово-ужиткового мистецтва, перегляд фільмів,  вчать дітей співпереживати, аналізувати, аргументовано висловлювати свою думку стосовно того чи іншого питання, набувають навиків рефлексії.
На підставі аналізу теоретичних і практичних аспектів впливу позашкільного навчального закладу на формування базових компетентностей вихованців пропонуємо застосовувати системний підхід, а саме:
·                   визначати на ранньому етапі розвитку особистості творчий потенціал кожного вихованця;
·                   стимулювати і мотивувати розвиток творчих здібностей засобами участі дітей в різних видах конкурсів, виставок, фестивалей.

Готовність до конкурентноздатності, до вдосконалення себе, до пошуку нового, дадуть можливість дітям відкрити дорогу у широкий світ професій і захоплень, занятості, практичної самореалізації. Головне, щоб це  усвідомили якомога раніше  не тільки педагоги, але й самі гуртківці та їх батьки. Саме в позашкільних закладах формується елементарна система цінностей, визначаються пріорітети в діяльності – ігровій, трудовій, пізнавальній, комунікативній. Стає зрозумілим, які життєві компетенції домінують у дитини – прагнення реалізувати свої здібності, активно заявити про себе чи залишитися в тіні непоміченим. Завдання і місія позашкілля обирає перший варіант.

Немає коментарів:

Дописати коментар