Висновки
Сьогодні, коли стрімкими темпами розвивається
науково-технічний прогрес, і різного роду інновації стають частиною життя,
системний супровід становлення особистості є дуже великим аспектом в
навчально-виховному процесі позашкільного навчального закладу.
Заняття в Центрі творчості дають унікальну можливість гармонійно
виховувати всі різновиди ціннісних ставлень особистості. У формуванні
ціннісних ставлень педагог враховує вікові особливості дітей. Педагогічний
супровід освітнього процесу в закладі позашкільної освіти полягає у сприянні
ефективній реалізації вікових та індивідуальних можливостей вихованців для
гармонійного особистісного розвитку, тобто у створенні умов для досягнення всіх
навчально-виховних цілей і завдань.
Для вихованців дошкільного віку – це заняття розвивального характеру.
Дошкільний вік є дуже важливим періодом розвитку особистості дитини, тому
важливо сприяти своєчасному й ефективному розвитку найважливіших процесів, від
яких залежить становлення творчої активності дитини, покращення її соціальної
адаптації, сприяти формуванню емоційної зрілості.
Для дітей молодшого шкільного віку програми художньо-естетичного напрямку
сприяють адаптації вихованців до відмінного від школи середовища, формують
навички спілкування з однолітками в групі, розвивають пам’ять, увагу, уяву.
Саме в початкових класах розвивається потреба в творчості. Змістовне наповнення
навчальних програм даного напрямку сприяє формуванню соціальних і етичних норм
поведінки, розвиває мотиваційно-особистісну сферу, продуктивність творчої
діяльності.
Підлітковий вік є особливим періодом у розвитку соціальної компетентності,
бо в цей час людина набуває сталих форм поведінки.
Але існують фактори, що ускладнюють процес розвитку соціальної
компетентності підлітків: брак досвіду в різних видах практичної діяльності,
небагатий соціальний досвід. Відповідні розділи навчальних програм гуртків
цього напрямку містять розділи для розвитку компетентнісної сфери підлітків.
Потреби старшокласників і молоді в практичному пізнанні себе та оточення,
знанні правил спілкування, ефективній підготовці до вибору напряму професійної
освіти та професійної діяльності, тобто формуванні соціальних компетентностей і
набутті навиків життя в соціумі. Запити й інтереси гуртківців даної вікової
категорії дуже широкі, тому педагоги обирають різноманітні форми та сучасні
методи і наповнюють їх змістовним і практичним змістом.
Цікава форма організації занять для всіх вікових категорій- аналіз творів
видатних художників, постановок відомих хореографів, театральних діячів, кращих
виробів майстрів побутово-ужиткового мистецтва, перегляд фільмів, вчать дітей співпереживати, аналізувати, аргументовано
висловлювати свою думку стосовно того чи іншого питання, набувають навиків
рефлексії.
На підставі аналізу теоретичних і практичних аспектів впливу позашкільного
навчального закладу на формування базових компетентностей вихованців пропонуємо
застосовувати системний підхід, а саме:
·
визначати на ранньому етапі розвитку
особистості творчий потенціал кожного вихованця;
·
стимулювати і мотивувати розвиток
творчих здібностей засобами участі дітей в різних видах конкурсів, виставок, фестивалей.
Готовність до конкурентноздатності, до вдосконалення себе, до пошуку
нового, дадуть можливість дітям відкрити дорогу у широкий світ професій і
захоплень, занятості, практичної самореалізації. Головне, щоб це усвідомили якомога раніше не тільки педагоги, але й самі гуртківці та
їх батьки. Саме в позашкільних закладах формується елементарна система
цінностей, визначаються пріорітети в діяльності – ігровій, трудовій,
пізнавальній, комунікативній. Стає зрозумілим, які життєві компетенції
домінують у дитини – прагнення реалізувати свої здібності, активно заявити про
себе чи залишитися в тіні непоміченим. Завдання і місія позашкілля обирає
перший варіант.
Немає коментарів:
Дописати коментар